Reisverslag USA Rocky Mountains 2013 Dag 8
Klik op een datum voor het verslag van die dag

Index

Highslide JS

pagecounter

startpagina.nl

Dag 8: Sheridan > let it snow > Cody

Op verzoek eerst even een paar fotootjes van de binnenkant van de camper van Sander en Marin, de kleinste van de twee.... je kunt het eigenlijk geen kamperen noemen, daar is het te luxe voor. :-)

De splinternieuwe campers doen het goed, op wat kleine ongemakken na, zoals niet goed sluitende deuren en kastdeurtjes, harde banken en matrassen en krakende tafels. Bij aankomst in Sheridan gisteren na een tweede dag van zeer natte omstandigheden onderweg vertoont de generator van de camper van Sander en Marin kuren. De generator levert 110V wisselstroom, handig als je niet staat aangekoppeld aan de electriciteit, om bijvoorbeeld onderweg magnetron, broodrooster of airconditioning te gebruiken. We hebben 'm deze vakantie pas twee keer heel even gebruikt voor een lunch onderweg, maar nu trekt het ding z'n eigen plan en klikt, pruttelt en telt draai-uren terwijl hij niet draait. Zal wel ergens vocht in gekomen zijn denken we.

De nacht op Peter D's RV Park is een onrustige. Het stormt behoorlijk en de campers staan zo te schudden in de wind dat we het idee hebben in een rijdende camper te liggen. De wind raast hard om ons heen en we zijn dan ook veelvuldig wakker.

We hebben vandaag geen hele lange rit voor de boeg, dus we slapen een uurtje langer en vertrekken rond half tien om via de 14 West richting Cody te rijden, onze eindbestemming voor vandaag.

Als we de bergen van het Bighorn Forest hebben bereikt wordt de wind gelukkig een stuk minder sterk. Het blijft nog wel een beetje miezeren en tot onze verbazing gaat de miezer-regen langzaam over in sneeuw. Voor we het weten lijkt het of we op wintersportvakantie zijn!

Als we het hoogste punt gepasseerd zijn in het Bighorn Forest, zo'n 8300 voet, komen we langs de Shell Falls, een donderende waterval met een lange geschiedenis die uitgebreid aan bod komt in het bijbehorende informatiehuisje...

Verder omlaag rijdend aan de westkant van het Bighorn Forest verandert het landschap en wordt het een stuk rotsachtiger. De weg slingert heerlijk naar beneden..

Als we weer uit de bergen zijn rijden we over een vlak en alweer erg winderig stuk richting Cody, dat zich net aan de oostkant van Yellowstone National Park bevindt. In de verte zien we alweer besneeuwde bergtoppen, prachtig uitgelicht door de zon. We rijden de goede kant op!

Aangekomen in Cody, Wyoming strijken we neer op de Ponderosa Campground, en lopen nog even naar het Buffalo Bill historical center, wat op een kwartiertje loopafstand ligt. Cody is vernoemd naar William Frederick Cody, beter bekend als Buffalo Bill.