Reisverslag New York 2010 Dag 1
Klik op een datum voor het verslag van die dag

Index

pagecounter

startpagina.nl

Lunch op Schiphol

Nadat we door onze vaste vliegveldchauffeur Wim naar Schiphol zijn gebracht gaan we naar de bagage drop-off waar een vriendelijke dame ons meldt dat de stoelen die we gisteren online hebben gereserveerd en waarvoor we hebben bijbetaald niet beschikbaar zijn, omdat we met een ander vliegtuig gaan dan blijkbaar eerst de bedoeling was. We zijn ingedeeld in extra comfort stoelen, maar wel 5 rijen bij elkaar vandaan. Niet zo gezellig, dus na enig gepuzzel worden we toch weer naast elkaar gezet, helemaal achterin het vliegtuig op vergelijkbare stoelen als die we gereserveerd hebben. Probleem opgelost. :-)

Het is buiten grijs en nat, maar binnen genieten we van een McDonald's lunch en er begint ons langzaam een vakantiegevoel te bekruipen. Wij wandelen straks op ons gemak naar gate E24, en we melden ons weer als we aan de andere kant van de grote plas zijn. Tot dan!

Vlucht naar, en aankomst in New York

Ten tijde van het boeken van deze reis konden we kiezen of we met KLM of Delta Airlines wilden vliegen. Die keuze was eenvoudig, omdat een retourticket bij Delta 200 euro p.p. goedkoper was. Het opvallende van deze vlucht is dat we gewoon in een Boeing 777-300 van onze nationale trots KLM naar New York zijn gebracht. Het is dus best waarschijnlijk dat veel van de medepassagiers veel meer voor deze vlucht betaald hebben. ;-)

De vlucht zelf is verloopt probleemloos, we vertrekken volgens schema rond 14.00u van runway 36L op Schiphol Airport, en met een beetje meewind komen we rond 15.45u lokale tijd op New York's John F. Kennedy International Airport aan. Het laatste gedeelte van de vlucht is erg hobbelig, maar goed, je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen.

Een taxi naar Manhattan is snel gevonden, maar helaas lopen we meteen een malafide chauffeur tegen het lijf die ons voor heel veel geld wel naar ons hotel wil brengen... niet dus. ;-) We krijgen argwaan als blijkt dat zijn 'taxi' ergens in een parkeergarage staat en hij een flat fee van 87 dollar hanteert in plaats van de 50 dollar die ons bij de informatiekiosk in de terminal werd verteld. Wij dus weer 'blij' in de rij voor een officiele gele NYC Taxi, en we hebben het 'geluk' dat de snelste taxichauffeur van New York ons zijn diensten aanbiedt. Waren we al een beetje wee in de buik van de hobbelige daling en landing van het vliegtuig, dit ritje doet er nog een schepje bovenop... in 'wegmisbruikers' zou deze coureur voor extra kijkcijfers hebben gezorgd! ;-)

Inchecken in het Crowne Plaza hotel gaat zoals verwacht probleemloos, we hebben een prachtige kamer op de 40e verdieping met uitzicht tot de Hudson River (tussen de gebouwen door)... ik zal nog even een plaatje schieten voor bij dit stukje:

Eerste indrukken: Jeeeee, wat een stad!! En wat een weer! Het is hier een zwoele 30 graden. Wat een drukte op de straten rond het hotel, en heel veel gele taxi's. Veel getoeter en sirenes, en een waanzinnige mengelmoes van mensen...

We eten nog wat bij een bar/grill dicht bij het hotel, niet de beste keus blijkt al snel, en de waitress presteert het ook nog om Marin flink met barbecue-saus te besmeuren. We halen nog even een hapje en drankje voor op de hotelkamer en daar weer aangekomen houden we het al snel voor gezien. Dit stukje voltooien we dan ook maar even op de maandagmorgen, omdat we toch vroeg wakker zijn (5.30AM) vanwege het tijdverschil. Wij gaan er straks lekker op uit en zien wel waar we precies terechtkomen...