Reisverslag Canada 2009 DAG 15
Klik op een datum voor het verslag van die dag

Index

pagecounter

startpagina.nl

17 juni : Vancouver Island, van Parksville naar Victoria

Vandaag staan we op tijd op. Omdat we gisteren wat later op de campground aangekomen waren, was er niemand meer aanwezig en mochten we gewoon op een vrij plekje gaan staan stond er op het papier dat bij de "office" was aangeplakt.

Zo gezegd, zo gedaan, maar nu moeten we natuurlijk niet vergeten om te gaan betalen. We willen rond half 10 weg, maar er is nog niemand aanwezig, maar goed, nadat we alles opgeruimd hebben en losgekoppeld zijn gaat "the office" toch nog open en kunnen we bij een vriendelijke en behulpzame mevrouw afrekenen.

De eerste stop onderweg is om zowel de benzinetank als de propane tank te vullen waarna we verder op weg gaan naar Victoria, het is ongeveer 136 km en 2 uurtjes rijden.

Onderweg komen we erachter dat de richtingaanwijzer wel erg snel knippert, wat dus eigenlijk inhoudt dat er een lampje ofzo stuk is. Maar gelukkig rijden we net bij een nieuwe WalMart Supercenter, dus daar stoppen we maar even om een nieuw lampje te kopen. Kleine reparaties zoals deze kun je tot een bedrag van 75 dollar (laten) uitvoeren zonder toestemming van Cruise Canada, en als je de bonnetjes bewaart krijg je ook je geld nog terug. ;-)

Dan weer verder naar Victoria, soms regent het een beetje onderweg, maar de meeste tijd schijnt de zon, dat was ook voorspeld.

Nu hebben we onderweg al rare dingen gezien op de vluchtstrook van de snelweg, zoals een beer, fietsers, wandelaars, rollerlanglaufers, maar wat we vandaag tegenkwamen was toch wel heel bijzonder. Een meneer, of mevrouw, in een scootmobiel! Het moet toch niet gekker worden, gelukkig had hij/zij nog wel een oranje vlaggetje erop zitten. De scootmobiel wordt net gepasseerd door een camper met daarachter, zoals Marin's vader dat vroeger zo mooi kon verwoorden, een klepcaravan (vouwwagen).

Rond een uurtje of 2 komen we bij de camping aan. We lunchen nog even wat en gaan daarna op pad naar de Inner Harbour van Victoria. Je kunt hier lopend heen, wel een fikse wandeling, zo'n 35 minuten werd ons gezegd, maar er is een speciale "walkway" aangelegd die helemaal langs het water loopt. Dus, hup, Marin d'r wandelschoenen (jezusnikes) weer aan en daar gaan we. Na ongeveer 1 1/2 uur komen we aan bij de haven, het duurde dus iets langer dan 35 minuten, maar dat kwam ook omdat we onderweg nog al eens gestopt zijn om een "fotooke te trekken" en naar de watervliegtuigen te kijken die hier af en aan vliegen. Hieronder het resultaat:

Enigzins dorstig zijn we op het eerste het beste terrasje neergestreken om wat te drinken. We zitten er net, dan zien we opeens een Nijmeegs stel voorbij lopen dat bij ons in de "stoere bus" zat op de gletsjer bij de Icefields Parkway en die we later onderweg op de Icefields Parkway bleven tegenkomen. Die komen er nog even bijzitten en we kletsen gezellig nog wat over de vakantie en de terugvlucht, die voor hen drie dagen eerder is als voor ons.

Teruglopen naar Westbay Marine Village & RV Park zien we niet zo zitten, dus we varen met de watertaxi/harbour ferry terug, dat gaat toch redelijk sneller dan lopen...:). De schipper van deze ferry weet ons nog het een en ander te vertellen over de campground waar wij nu staan. Deze campground (Westbay Marine Village) schijnt erg populair te zijn en voor het hoogseizoen reserveren mensen vaak al een jaar vantevoren. Gelukkig hebben wij ook gereserveerd, want als we terugkomen staat er een bord dat de campground vol is. Zelfs in de wintermaanden is deze campground voor 70% volgeboekt.

Ook liggen hier mooie woonboten, met nog mooiere boten "op de waterdam". We hebben een woonboot....:)

Morgen hebben we gereserveerd om te gaan whalewatchen. De boot vertrekt om 10 uur en we moeten er rond half 10 zijn.
(www.greatpacificadventures.com)
We hopen natuurlijk veel orca's te gaan zien, we laten jullie morgen uiteraard weten hoe het gegaan is.