Reisverslag Canada 2009 DAG 11
Klik op een datum voor het verslag van die dag

Index

A=Squamish, B=Nanaimo, Vancouver Island

pagecounter

startpagina.nl

13 juni : Van Squamish naar Nanaimo (Vancouver Island)

Omdat we 2 dagen voor liggen op schema, hebben we voor vandaag nog even getwijfeld. Gaan we vandaag een extra dag naar Vancouver of zullen we toch alvast naar Vancouver Island gaan. We hebben gekozen voor het laatste.

Gisteren hebben we via Internet de boot van 12.30 uur gereserveerd, van Horseshoe Bay naar Departure Bay (Nanaimo). Rond een uur of 10 vertrekken we. Nog even tanken onderweg en dan richting de ferry. Ook hier onderweg veel wegwerkzaamheden om het er voor de Spelen allemaal maar zo mooi mogelijk uit te laten zien.

Om een uurtje of 11 komen we bij de haven aan en moeten we wachten tot half 1. Maar, gelukkig staan we vooraan in de rij, we mogen als eerste de boot op... :-)

De overtocht duurt ongeveer 1 1/2 uur. We staan lekker op het Sundeck, wat ze beter het winddeck hadden kunnen noemen, je waaide er letterlijk en figuurlijk uit je verschoning. Gelukkig zit er ook een restaurant op de boot, dus hebben we daar maar ff lekker gelunched.

Rond kwart over 2 komen we in Nanaimo aan en rijden we gelijk door naar de Living Forest Oceanside Campground. Het is een mooie, grote camping, waar we een plekje met oceanview hebben gereserveerd. Maar ja, oceanview, als je goed door de vele bomen heenkijkt zie je iets van blauw in de verte.. :-)
Update: het is nu vloed, en we hebben inderdaad zicht op de ocean.

We doen nog even wat boodschapjes bij een kleine shopping mall (Port Place Shopping Centre), en gaan terug naar de campground waar we een lekkere relaxietexie avond tegemoet gaan.

Morgen gaan we naar Tofino, waar we 2 nachten zullen blijven.