Reisverslag Canada 2009 DAG 8
Klik op een datum voor het verslag van die dag

Index

pagecounter

startpagina.nl

10 juni : Van Jasper naar Clearwater

Vandaag vertrekken we op tijd, rond een uurtje of 9 verlaten we de camping in Jasper. We winnen vandaag weer een uurtje, van we gaan van Alberta naar British Columbia en daar is het een uurtje vroeger. We hebben een rit van ongeveer 300 km voor de boeg.

We rijden rechtstreeks naar Clearwater over de Yellowhead Highway.

Het schiet lekker op, dus we komen al rond een uur of twaalf op de plaats van bestemming aan. We tanken nog even en reserveren een plaatsje op de lokale KOA camping voor vannacht.

Na de lunch rijden we naar het provinciale park Wells Gray, waar we meerdere watervallen bewonderen.

De weg vanaf de zuidingang van het park slingert zich tussen hoge bomen door, dus om iets te zien moet je echt uit de auto, de mooiste punten liggen ook niet direkt naast de weg. Het is er ook vrij warm, en vooral tijdens de wandeltocht door de bossen naar het uitkijkpunt bij de Dawson Falls worden we lekgestoken door de muggen.

Op de terugweg naar de camping zien we weer wat auto's stil staan in de berm en dat betekent meestal dat er wat te zien valt. Nou, dat zeker, we got lucky again!!! Een beer met 2 cups (kleintjes) staat aan de overkant van het water. We maken alvast wat foto's met de kleine Canon en Sander loopt nog even terug naar de camper om de grote Canon te halen, maar hij komt net te laat terug. Het gezinnetje beer loopt verder en verdwijnt achter de bomen. Jammer, maar helaas, maar we hebben toch nog mooie foto's.

We rijden nog een stukje verder en er staan weer auto's langs de kant. Toch ook maar weer even stoppen en kijken, en jawel hoor, weer een beer!! Die staat heerlijk tussen de paardenbloemen, inderdaad Tineke...:).

Deze staat best wel ver weg, maar met de telelens van Sander lukt het toch nog een paar mooie plaatjes te schieten en Marin kletst ondertussen gezellig met een Nederlands meisje dat daar in de berm ook naar de beer zit te kijken.

Verderop fotograferen we nog even wat mooie bloemen en gaan we weer richting de camping waar Marin Ramsey even een luxe diner in elkaar flanst, biefstuk met rostirondjes en sla...:)

Morgen gaan we richting Cache Creek, maar misschien rijden we nog wel een stukje verder, we kijken wel hoe het uitkomt. We lopen trouwens twee dagen voor op schema, waardoor we een dag extra bij Vancouver, en een extra dag op Vancouver Island kunnen blijven.