Reisverslag Canada 2009 DAG 4
Klik op een datum voor het verslag van die dag

Index

pagecounter

startpagina.nl

6 juni : Van Kamloops naar Revelstoke

Vandaag gaan we naar Revelstoke, vanuit Kamploops waar we neergestreken waren is dit ongeveer 213 km.

We zijn ook vandaag weer redelijk vroeg wakker. Nadat we op ons gemakkie ff een ontbijtje nuttigen en de camping voor vanavond reserveren, gaan we om half tien op pad. Via de highway 1 gaan we richting Revelstoke, en rond de middag stoppen we om een broodje te eten bij Subway. Onderweg komen we langs Crazy Creek, dit staat langs de weg aangegeven en wij zijn best wel nieuwsgierig van aard, dus toch maar even stoppen. Het blijkt om een waterval te gaan, waar je heen kunt lopen, jawel, alweer lopen het moet niet gekker worden, maar dit keer is het niet zo ver. Je moet alleen wel 100 treden omhoog (die we later dus ook weer naar beneden moeten, dat mag duidelijk zijn). Maar dat is het nog niet, we moeten ook nog over een hangbrug heen en zelfs ik (Marin, dappere dodo) ben erover heen gelopen. Het is een beetje a la Bambi, "beetje wiebelig ventje!", maar ik ben er over geweest en ook weer terug uiteraard.

Highslide JS
Zicht vanaf de 'Meadows in the Sky Parkway' in Revelstoke National Park
Zicht vanaf de 'Meadows in the Sky Parkway' in
Revelstoke National Park

Rond een uurtje of half 4 komen we aan bij Revelstoke National Park, waar we zo door mogen rijden omdat we een "pass to National Parks of Canada" hebben, met dank aan Wim en Tineke, die zo aardig zijn geweest om ons deze pas in bruikleen te geven. Deze hebben we thuis opgestuurd gekregen, leuk, post uit Canada, maar dan wel met een nederlandse postzegel.. :)

De route die je in dit park kunt rijden is 26 km en slingert met 16 haarspeldbochten naar boven, vanwaar je een mooi uitzicht hebt. Maar, na 16 km mogen we al niet meer verder, want er ligt nog sneeuw op de weg, maar we hebben toch wat mooie uitzichtpunten meegepikt waar we nog wat mooie "fotookes kunnen trekken".

Hierna rijden we naar de camping, waar we vanmorgen al telefonisch een plekje hebben besproken. Het is een mooi gelegen camping, aan een meertje, Williamson Lake.

Morgen gaan via Yoho National Park richting de Rocky Mountains, waar het niet heel mooi weer gaat worden als we de weervoorspellingen mogen geloven: het kan wel 8 graden gaan vriezen in de eerste nacht dat we er verblijven, dat is in Nederland al koud, ben toch benieuwd hoe dat in Canada in een camper is. Gelukkig zit er een kachel in de camper, die zullen we wel hard nodig gaan hebben.

Het kan zijn dat we de komende dagen in de Rockies niet altijd internet hebben, maar als het enigszins mogelijk is blijven we jullie op de hoogte houden.