Reisverslag Canada 2009 DAG 2
Klik op een datum voor het verslag van die dag

Index
laatste reacties

Routekaart 4 juni
Highslide JS
De route van vandaag, A=Accent Inn Hotel, B=Cruise Canada camperverhuur, C=Kawkawa Lake campground in Hope, BC

pagecounter

startpagina.nl

4 juni : camper halen en naar Hope, British Columbia

International House Of Pancakes

Na een redelijk goed verlopen eerste nacht op een hotelbed zijn we rond half zes wakker. Toch een aardig beetje geslapen als je bedenkt dat we al om half negen op bed lagen! We nuttigen een heerlijk ontbijt bij het IHOP restaurant naast het hotel, waarna we de koffers weer pakken en bij de lobby van het Accent Inn op de shuttle van Cruise Canada gaan wachten. Die komt ruim op tijd, en de vriendelijke Indische ( Punjab) chauffeur brengt ons naar de camperverhuurder.

Daar aangekomen krijgen we, samen met een wat ouder Nederlands koppel, een uitgebreide Nederlandse instruktievideo te zien. Een zeer beknopte check van onze camper volgt, waarna we nog even wat schade's op het huurcontract laten bijschrijven die de heren van Cruise Canada over het hoofd hebben gezien. Je weet nooit of ze er moeilijk over gaan doen als je straks de camper weer inlevert, nietwaar?

'Onze' camper.

De halfvolle benzinetank en de halfvolle propaantank worden wel netjes op het formulier vermeld, maar we hadden liever gezien dat we met een volgetankte camper op pad werden gestuurd. Ook is het beddegoed "op", en krijgen we de melding dat we een en ander zelf moeten kopen, met een briefje wat we precies moeten aanschaffen en voor hoeveel geld. Dat geld, maximaal 75 dollar p.p., krijgen we dan bij terugkomst weer retour als we tenminste de bonnetjes goed bewaren.

WalMart

Nou, eerste reisdoel met de zojuist opgehaalde camper is de WalMart om proviand in te slaan, en natuurlijk beddegoed te halen. Dat is nog niet zo makkelijk, dus daar zijn we aardig wat tijd in kwijt, reken maar op een uur om het boodschappenlijstje van Cruise Canada in de beschikbare 75 dollar te passen. Dat uur hadden we liever ergens anders aan besteed. De Walmart Superstore in Vancouver is trouwens lang niet zo uitgebreid als wat we in de USA gewend zijn... sommige dingen, zoals een kleine goedkope BBQ en speciaal makkelijk oplosbaar camper-wc-papier moeten we nog elders zien te vinden.

Al met al gaat er in bovenstaand verhaal veel meer tijd zitten dan verwacht, nadat we zijn afgehaald bij het hotel om 10:20, de camper-afhaal-attractie hebben voltooid, en de WalMart in Vancouver ons een flink aantal dollars lichter heeft gemaakt, rijden we om kwart over vier in de file samen met alle mensen die ook weg willen uit de stad, en wel over de highway 1 east richting Hope, waar we onze eerste stop hebben gepland op een camping bij Kawkawa Lake.

Na een uurtje in de drukte gaat het steeds wel wat sneller en komen we erachter dat onze toch wel 'ervaren' camper met ruim 110.000km op de klok nogal moeilijk tussen de lijnen te houden is boven de 80km/u. Net niet erg genoeg om 'm terug te brengen, je begrijpt het wel, maar toch wel vermoeiend. Hopelijk went het nog. Voor de rest is het best een nette camper, en alles lijkt te werken. Hieronder een paar fotootjes van de ruim 160 kilometer lange rit over highway 1 richting Hope.

Best mooi he? :-) Vinden wij ook... het prachtige weer helpt natuurlijk ook mee, voor het gevoel was het vandaag boven de 30 graden. Overal waar je kijkt zie je hier bergen! Rond 18:00 vinden we de camping die we in gedachten hadden, aan Kawkawa Lake. Na een plaatsje te hebben besproken voor de komende nacht rijden we nog even een stukje terug om te tanken: 155 liter a 0,999 dollar (omgerekend zo'n 70 eurocent per liter). Ook bezoeken we een liquor store voor een lekker Canadees biertje voor Sander, en kijken we in de naastgelegen winkel voor de dingen die we bij de WalMart in Vancouver niet konden vinden.

Highslide JS
Kawkawa Lake Campground, de eerste plek waar we de camper voor de nacht parkeren.

En nu hebben we het wel weer gehad voor vandaag... Marin pakt haar koffer nog even uit, en dan duiken we ons vers gedekte bedje in... morgen gaan we verder in de richting van de Rocky Mountains, naar het oosten dus.